??האם הפרסום למגזר החרדי הוא רק בפרינט
שנים ארוכות שבעלי עסקים הורגלו לפרסום למגזר החרדי רק בפרינט
שוק העסק עם התפתחות האינטרנט, הולך ותפתח עולם שלם
אותו אני נוהג לכנות עולם ‘הדיגיטל החרדי’ או ה’דיגיטל הכשר’
כבר מזמן שהפרסום לציבור החרדי כבר לא מסתמך רק על פרסום פרסומי בפלטפורמות פרינט
,כיום
ניתן לומר שלרוב הציבור החרדי (גם השמור!) יש גישה ברמה זו או אחרת אחרת (מסונן)
והפרסום בדיגיטל הכשר הולך וצובר תאוצה בתוככי הציבור החרדי
והולך ומקבל פנים משלו
:אפשר לומר שהימצאות החרדים בדיגיטל מתחלקת לכמה קבוצות
-החרדים השמורים מאד
, להם אין כמעט גישה
או שיש להם גישה למייל בלבד וגם הוא נמצא רק בעבודה /חדרי מחשבים
בתוך קבוצה זו נכלל גם הדור המבוגר שבד”כ אין התמצאות/ גישה או הבנה טכנולוגית
-חרדים חתך אמצע
רוב המגזר- בד”כ הדור הצעיר ודור הביניים, טווח גילאים של בין 17-55 יש גישה לרציפה למיילים ולאינטרנט מסונן בדרך כלל על מחשב בבית או בעבודה.
-חרדים מודרניים
טווח גילאים 17-55 משתייכים לקהילה ה’פתוחה’ יותר מחזיקים טלפון חכם מוגן/ מסונן עם גישה ברמה זו או אחרת לכלל הרשתות החברתיות
כיום לפחות שני שלישים מהחרדים נמצאים בדיגיטל, וחשופים ברמה יומיומית
עדיין רוב מוחלט אינו נמצא ברשתות החברתיות הכלליות כמו אינסטגרם בפייסבוק או טיק טוק.